torsdag 26 november 2009

Dag 329-330. Mamma mormor på besök


26 november, torsdag. Ellie var vaken mellan kl 4 och 6 inatt och därmed var även jag vaken. Det får inte bli en vana hoppas jag! Men eftersom mamma är här så kunde jag sova ikapp på förmiddagen, jätteskönt även om jag råkade sova lite för länge så att det blev lunchtid innan jag åt frukost... Sen var vi ute och promenerade och fikade och hade en mysig eftermiddag.

Dagens bild visar hur kul Ellie tycker det är att vara på middagsbjudning.

Dagens bästa var att vi inte behövde laga maten själva idag, eftersom Mattias föräldrar bjöd hem oss och mamma på middag. Jag lyckades äta tre portioner av efterrättstårtan svärmor bjöd på. Dessutom hade jag fikat prinsesstårta tidigare på dagen. Duktigt eller dumt..?

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


25 november, onsdag. Idag var jag till farbror doktorn med Ellie eftersom hon är inne på sin tredje vecka med supersnorig näsa, feber till och från och dessutom har hon hostat lite de senaste dagarna. Men eftersom hon är pigg och glad i övrigt så tyckte han att vi avvaktar och ser om det går över av sig själv utan antibiotika. Lite hostmedicin fick hon dock och den drack hon gärna.

Dagens bild tog jag på Ellie som leker med de roliga bollarna på mormors tröja, och själv är hon iförd den gulliga kofta som mormor hade stickat åt henne och som hon fick idag.

Dagens bästa var så klart att min mamma äntligen kunde komma hit och hälsa på oss i några dagar, efter att hennes lungor stökat till det alldeles för länge för henne.

Inga kommentarer: