måndag 23 november 2009

Dag 327. Sjusovare


23 november, måndag. Jag vaknade före Ellie i morse och fick en lugn start på dagen framför datorn vid köksbordet. De senaste dagarna har hon sovit till halv nio-nio och det är bara att tacka och ta emot så länge det varar, för det svänger fort.

Dagens bild tog jag när Ellie fascinerat tittar på teven. Sekunden efteråt står hon dock på näsan (bokstavligen) och missar kudden jag lagt ut bakom henne och jag drabbas av hemskt dåligt samvete för att jag pga av att jag fotograferade inte hann med att fånga upp henne. Det blev en del tårar, men det gick bra som tur var. Hon ramlade mot en mjuk matta, så den dämpade lite i alla fall.

Dagens bästa var att min sjukgymnast ringde och erbjöd mig en återbudstid i morgon bitti. Jag har inte träffat henne sen jag var gravid, men nu är det hög tid eftersom min rygg börjar ge upp efter allt bärande och snedbelastningar.

Inga kommentarer: