måndag 16 november 2009

Dag 320. Mammalunch och bra matdag


16 november, måndag. Det är så förfärligt grått och trist ute nu, så man vill bara hålla sig inomhus. Då är det bra att ha grannar som man kan umgås med och idag var det mammalunch med granntjejerna, så Ellie och jag behövde bara gå några meter till huset mittemot. Lagom långt en sån här dag :). Ellie är inne på sin åttonde dag nu med sin enormt snoriga näsa, det är svårt med amning och napp fortfarande så jag hoppas näsan ska befrias från rinnet snart.

Dagens bild tog jag i morse när Ellie traskade runt i sin gåstol iklädd pyjamas. Hon älskar verkligen att gå i den! Det går inte så ofta rakt fram, utan lika ofta bakåt eller åt sidan eller helt på snedden. Men hon rör sig för egen maskin och det verkar vara huvudsaken.

Dagens Ellie-grej. Just nu är det HELT omöjligt att få henne att ligga kvar på rygg på skötbordet när man ska byta blöja. Det tar ungefär en halv sekund innan hon vänt sig på mage och det är bara att gilla läget och försöka ta bort blöjan, tvätta henne och sätta på ny blöja med henne i magläge. Alternativet är att låta henne stå upp, men jag vet inte vilket som är lättast. Gissa hur kul det är när hon bajjat i blöjan och man ska försöka få av henne den och få bort det värsta innan hon slingrat sig runt..?

Dagens bästa har varit att hon ätit så bra idag av den "riktiga" maten. De senaste dagarna har hon börjat äta upp frukostgröten och idag åt hon upp all burkmat jag gav henne till middag också och det tror jag aldrig har hänt förut. Hoppas det inte bara var en engångsföreteelse!

Inga kommentarer: