torsdag 5 november 2009

Dag 308-309. Första tanden på g


5 november, torsdag. Burr, så ruggigt väder det var idag. Snöblandat regn och kallt, så det inbjöd inte till några längre turer utomhus.

Dagens bild visar Ellie som plockar löss på Sebastian. Eller snarare var det nog så att hon tyckte han hade ett intressant öra att dra i :). Jag försöker ta en bild på dem varje gång vi träffas och se hur mycket de växer från gång till gång.

Dagens bästa var så klart att få ha Josefina och Sebastian här hela dagen!

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


4 november, onsdag. Idag snöade för första gången den här hösten. Eller är det vinter kanske nu, eftersom vi är inne i november..? När Ellie och jag var inne i stan singlade det ner några vita korn på oss, så det var Ellies allra första kontakt med snö.

Dagens bild tog jag när jag skulle laga till middagen. Huvudrätten var spagetti Carbonara, men det blev en förrätt också av de här trattkantarellerna vi plockade i helgen - en toast med gräddstuvade trattisar. Den gick ner utan minsta problem.

Dagens Elliehändelse är att hennes första tand tittade fram för första gången idag. När hon i vanlig ordning bet på mina fingrar kände jag helt plötsligt ett litet, litet vasst korn i nederkäken. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan tanden är framme.

Dagens bästa var att träffa alla fina fd arbetskompisar när jag gjorde ett spontanbesök på förra jobbet. Det är alltid så kul att kika förbi där!

1 kommentar:

Sarah sa...

Första tanden på g, Alva har fått två små risgryn redan =)