fredag 6 november 2009

Dag 310. Lunch, fotografering och på pappas jobb



6 november, fredag. Idag åkte Ellie och jag till stan och lunchade med en kompis från förr, en duktig porträttfotograf vars fotograferande familj jag jobbade för i tidernas begynnelse, före digitalkamerans intåg. Jättekul att ses! Sen tog vi en tur till Mattias så att Ellie fick hälsa på pappa på jobbet.

Dagens bilder tog jag med min lilla pocketkamera när Ellie fick prova på att bli fotograferad i en riktig fotostudio. David var gullig och tog lite bilder när vi hälsade på i hans studio och det är ju viss skillnad på kvalitet när ett proffs fotograferar och när en glad amatör som jag håller på kan jag konstatera. Hur som helst - klicka här för att komma till Davids hemsida.

Dagens bästa får bli att titta på Ellie när hon sover, för hon sover i de mest härliga poser. Ena stunden ligger hon som vanligt på huvudet på kudden och i nästa stund hittar man henne med fötterna på kudden. Sedan sover hon ihoprullad till en boll eller helt på tvärsen i sängen och när man tittar till henne igen så ligger hon och sover med benen i rakt upp mot spjälorna i sängen. Rörlig är det minsta man kan kalla henne :)

Inga kommentarer: