tisdag 1 december 2009

Dag 335. Minusgrader och lite snö


1 december, tisdag. Hälsingland. Nu har jag dagligbloggat i elva månader och idag är vi framme vid den allra sista månadens första dag i den här bloggen, dag 335. Runt 30 inlägg till här alltså innan mitt dagliga bloggprojekt avslutas. Känns både skönt (att inte behöva känna pressen att göra ett inlägg per dag) och lite tråkigt (har ju varit kul också att varje dag tänka på vad som ska bli dagens bild och dokumentera vår vardag.)

Ellie vaknade i alla fall tidigt i morse och då var det skönt att jag är hemma hos mamma och pappa, så att mamma kunde ta hand om lilla fröken efter ett par timmar och då sov jag lite till. Lyxigt värre! På eftermiddagen var Ellie och jag ut på en promenad och hon fick uppleva minusgrader för första gången. Hon var påpälsad och nedbäddad under varma filtar och sov som en stock timme ut och timme in. Så frisk vinterluft var uppenbarligen inte dumt.

Dagens bilder visar Ellie som sitter och övar skalor vid pianot. Det ska börjas i tid...

Dagens bästa var att syrran och mitt äldsta syskonbarn kom hit och fikade idag så att vi fick träffas, det var några månader sen sist nu. Jag tar mig ingenstans med Ellie just nu eftersom jag inte har någon bilbarnstol här uppe hos mina föräldrar, så jag blev glad över att de kom hit istället. Någon som vill sälja en begagnad bilbarnstol? Och helst igår...

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Vad mysigt att hälsa på hos föräldrarna och vara tillsammans sådär på heltid några dagar. Det är som att man uppskattar det ännu mer när man får barn. Kul för dem också att ha er där. Jag har inte varit till Hälsingland och landstället sedan i somras, brukar alltid åka upp under hösten men i år blev det inte så. Längtar dit. Skickligt av dig att göra ett inlägg varje dag, det är faktiskt en rätt tuff utmaning.

Nässelblom och choklad sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.