fredag 4 december 2009

Dag 338. Sova under bar himmel är bra


4 december, fredag. Hälsingland. Idag fick jag faktiskt lite julkänsla. Det har snöat, så det är vitt på marken och Ellie och jag har hjälpt mamma att baka lussebullar och i bakgrunden strömmade julmusik ur högtalarna.

Dagens bild visar en Ellie som sover som en stock utomhus. Hon har sovit i timmar ute i vagnen och allt eftersom tiden gick bredde jag på henne fler och fler filtar, så till slut stack bara näsan fram :). Det var ganska många minusgrader ute och jag var ju rädd att hon skulle frysa, men det var nog ingen fara för hon var varm och go när jag tog in henne.

Dagens Elliehändelse. Eller egentligen är det gårdagens, men jag glömde skriva igår att hon för första gången började kravla sig fram på golvet. Hon kryper inte på alla fyra än, utan hon ligger ner, men det är nog förstadiet till att krypa och hon lär sig mer med blixtens hastighet...

Dagens bästa var att baka och sedan få äta de varma nybakta lussebullarna. Mums! (Det kommer att komma ett inlägg Bildbloggerian sen med bilder på Ellie när hon bakar.)

Inga kommentarer: