torsdag 3 december 2009

Dag 337. Svinspruta


3 december, torsdag. Hälsingland. Lilla fröken har till och från varit en Gnällie idag. Som jag skrev häromdagen är hon verkligen helt annorlunda mot hur hon har varit de senaste månaderna och är gnällig och klängig och kan inte roa sig själv några längre stunder. Det är väl mycket som händer med henne nu och inte blev det bättre av att hon blev vaccinerad mot svinis på eftermiddagen. Men när vi var hem till syrran och hälsade på var hon på ganska gott humör ändå.

Dagens bild tog jag av lilla pluttan med plåster på benet efter vaccinationen. Hon satt och lekte med en leksak hon fått låna av kusinerna, den har runt 20 år på nacken men funkar bra än. Och så fick jag muta henne med objektivskyddet också för att hon skulle sitta kvar medan jag fotograferade.

Dagens bästa var att jag fick vaccinera Ellie mot svininfluensan på BVC här hemma. Vi har ju inte fått göra det i Sthlm eftersom hon haft feber och turligt nog körde de vaccination av barn denna vecka här och det var ingen kö alls när jag kom dit. Hon var jätteduktig och grät bara en skvätt. Hoppas bara att natten blir ok och att hon inte får en massa biverkningar!

Inga kommentarer: