onsdag 9 december 2009

Dag 343. Shoppingtajm


9 december, onsdag. Hälsingland. Lunchade med ett par kompisar idag och sen fick jag passa på att shoppa lite när mamma kom och vaggade Ellie till sömns i vagnen. Det är ju lite lustigt, för jag har hela Stockholms stora utbud hemma, men det blir ofta så att jag passar på att shoppa när jag är här uppe i Hälsingland och hälsar på, där jag bara har en handfull butiker att välja på. Men det är ju å andra sidan inte så lätt att försöka shoppa och prova kläder om jag är ensam med Ellie och när jag är här uppe får jag ju hjälp av mamma.

Dagens bild tog jag när syrran kom över på en fika och Ellie står och rotar i mammas låda i väntan på att badbaljan ska fyllas upp med vatten.

Dagens Ellie-grej. Hon har börjat flörta, eller vad man ska kalla det. När man pratar med henne och blinkar lite och skrattar, så ler hon stort och blinkar med ögonen eller kisar till. Speciellt morfar kan få henne att blinka sådär och hon ser så himla söt ut när hon gör det!

Dagens bästa var att jag kom hem med ett par tuffa röda stövlar och ett par jeans från shoppingturen - ett välbehövligt tillskott i garderoben kan jag säga.

Inga kommentarer: