onsdag 2 december 2009

Dag 336. Bilstol inköpt


2 december, onsdag. Hälsingland. Försöken att hitta en begagnad extra bilbarnstol att ha här uppe hos mamma och pappa har varit resultatlösa, så idag tröttnade jag och åkte in till Ljusdal och köpte en ny istället. Jag hade tur, för det fanns en enda kvar i butiken och den var dessutom nedsatt 600 kronor så jag slog till direkt. Det har blivit ännu kallare ute och det var nedåt 13 grader kallt idag, burr. Men solen har letat sig upp några timmar och det är vitt och vackert ute.

Dagens bild - Ellie mannekängar i ett par byxor och mössa som jag hittade när jag letade bland mina gamla barnkläder. Jag tror faktiskt att båda grejerna är gjorda av mamma. Jag hittade flera söta kläder efter mig som Ellie ska få använda, några riktigt härliga 70-talskläder också i typiskt gult och brunt :)

Dagens bästa var att få spendera kvällen med ett par av mina vänner här hemma. Ellie låg hemma och sov hos snälla mormor, så jag fick lyxa till det och vara barnledig en hel kväll.


2 kommentarer:

Nilla sa...

Så söt hon är den lilla skruttan. Visst är det roligt med gamla kläder. Jag tror att jag har stickat något liknande också, en gång i tiden. Min äldsta son hade också en del bruna och orange kläder som liten.
Vad bra att du fick tag på en bilstol också, nu kan ni ut och åka med mormor :o)

Maria sa...

Så bedårande hon är i din mössa. Som en liten sockertopp! :)