tisdag 8 december 2009

Dag 342. Finalistletande och syskonfoto



8 december, tisdag. Hälsingland. En lugn innedag. Jag har tillbringat en hel del tid framför datorn med att välja ut 10 finalister av runt de 120 deltagarna i Fototrisstävlingen. Ett digert jobb, men roligt också. Snart ska jag offentliggöra vilka finalisterna är och sen är det omröstning i några dagar.

Dagens bild tog jag hemma hos min kompis på hennes söta barn tillsammans med Ellie. Och så kunde jag inte låta bli att lägga in ett bonuscollage också på syskonen :)

Dagens Ellie-grej. Idag konstaterade vi att Ellie lärt sig att vinka. När man vinkar till henne och säger hejhej, så gör hon likadant och viftar med handen tillbaka. Först funderade jag på om det bara var en slump, men nu har det hänt så många gånger att det måste vara en medveten handling. Sen förstår hon väl inte att det är vinka hon gör, utan det är nog mest att hon härmar vår rörelse. Men sött är det i vilket fall.

Dagens bästa var att jag kom iväg till min kompis med Ellie ikväll, trots att det fick bli en lite senare kväll än vanligt för lillpluttan. Det var kul att fotografera barnen och de här syskonen är så gulliga och tacksamma att fotografera. De har så vackra ögon med tjocka ögonfransar, så man blir alldeles avundsjuk.

Inga kommentarer: