söndag 6 december 2009

Dag 340. Fröken Fluff badar balja


6 december, söndag. Hälsingland. Idag skulle jag ha träffat en kompis och fikat, men en magsjuk dotter satte tyvärr stopp för det. Fika fick jag dock göra ändå, för då åkte stället mamma, jag och Ellie och mumsade i oss den berömda räkmackan på Lill-Babs caffär i Järvsö. Det är jättemysigt där med gott fika, så jag rekommenderar ett besök om ni har vägarna förbi. Kanske ett pit stop där om ni passerar på väg till fjällen i vinter.

Dagens bild är en av säkert femtio bilder jag tog när Ellie badade balja ikväll, hon är ju så himla söt där hon sitter med sitt fluffiga nytvättade hår. Hon älskar verkligen att bada och ikväll låg hon nog i vattnet i närmare trekvart! Vi placerade baljan framför det heta elementet, så hon hade det varmt och gott och ville aldrig gå upp.

Dagens bästa var att se Ellie när hon badade. Hon var på ett sånt strålande humör och jag blev så glad av att sitta bredvid henne och se henne må så bra. Hon verkar ha kommit tillbaka till sitt vanliga soliga jag igen och har inte alls varit så gnällig som hon var tidigare i veckan.

2 kommentarer:

Nilla sa...

En sån söt liten Fluff-fröken. Ni verkar ha härliga dagar där uppe. Här är det bara grått, trist och blaskigt. Nu vore det trevligt med lite snö, och några grader kallt. Ha det gott och hälsa Gunvor.

Sofie sa...

Vilken härlig liten badtje. Hon ser alltid så glad och nyfiken ut på alla bilder, verkar vara en härlig liten tjej! Ha det så skönt i Hälsingeluften!