torsdag 17 december 2009

Dag 351. Värsta snöovädret och värsta söta tjejen


17 december, torsdag. En vecka kvar till julafton, känns helt konstigt för jag har inte mycket julkänslor. Men vädret har gjort sitt bästa för att få till julstämningen, för idag har det varit snöstorm här. Det har kommit flera decimeter snö och mitt på dagen såg jag knappt grannhuset för det fullkomligt vräkte och yrde ner snö. Det var helt vitt, som tjock dimma. Jättehäftigt!

Dagens bild tog jag på världens sötaste lilla tjej sen jag vattenkammat ner hennes eviga tuppkam och satt på henne ett hårspänne. Jag tycker hon blev så himla söt och jag kan inte se mig mätt på henne!

Dagens bästa var att en av mina vänner äntligen fick sin lilla bebis idag, efter att ha gått två veckor över tiden. En liten kille, ett par cm kortare än Ellie när hon föddes och ett par hundra gram tyngre.

2 kommentarer:

Mamma G sa...

Håller med om det..världens sötaste tjej är hon så klart! I hårspänne o vattenkammat hår kan hon inte bli annat.
Och vilken tur att hon börjat städträna. Hoppas verkligen att hon blir lik sin mormor på det området!
Här är det svinkallt.Vi fryser näsan av oss när vi går ut. Pappa sa att det var 29- i morse.Hua! Inget utegångarväder precis. Jag vill gå ut o fota, men får vänta på bättre väder.
Ha en fin helg i det vintriga Sthlm.

Sarah sa...

Hej,så söt Ellie är. Jag längtar tills jag kan använda hårspänne på Alva. Hennes hår har vuxit mycket och blivit mörkare. Men ngt spänne får jag nog inte knäppt på än. Gillar hon gåstolen? Funderar på att skaffa en till Alva.