torsdag 24 september 2009

Dag 267. Frisk härlig höstluft


24 september, torsdag. På landet. Igår blev det inte en enda bild tagen, men det hade varit roligt att ha en bild ovanifrån när vi satt i bilen, eftersom vi hade packat in tre vuxna, en 11-veckors bebis, en 5-månaders bebis, en katt, två barnvagnar och all övrig packning för ett en halv vecka på landet för hela gänget i vår bil. Det hade kunnat bli kaos i bilen, men båda barnen somnade inom 10 minuter och katten Astrid höll sig lugn och jamade nästan ingenting, så det gick över all förväntan.

Dagens bild tog jag idag när jag och min kompis som följde med oss till landet, var ute på en skön promenad i den friska höstluften.

Dagens Ellie. Idag gick vi vidare till nästa smakportion och efter potatis och morot blev det så dags för första tuggan broccolipuré. Inte ett dugg gott tyckte jag, men Ellie gapade lika stort även åt det och var helt grön runt munnen till slut.

Dagens bästa är helt klart att vara här i stugan igen och särskilt att jag fick sällskap hit av min kompis. Vi har haft det jättemysigt idag med långa promenader i både gråmulet, spöregn och strålande sol, fika med brasan sprakande i bakgrunden och sen en god middag när Mattias kom från jobbet då vi alla tre faktiskt kunde sitta ner samtidigt utan bebisar i knät. En riktig kanondag!

Inga kommentarer: