fredag 4 september 2009

Dag 247. Några timmar norrut


4 september, fredag. Nu har vi kommit upp till Hälsingland igen och Ellie ska få andas lite lantluft hos mormor och morfar.

Dagens bild är på min pälskling Astrid som jag inte träffat på 1,5 månad när hon varit här hos mamma och pappa på sommarlov. Det var så härligt att få gosa med henne igen! Och jag tror hon blev rätt glad över att träffa sin matte igen också.

Dagens Ellie lyckades idag för första gången att vända sig tillbaka från mage till rygg. Det gick bara ett par gånger, de övriga gångerna hon tvångsmässigt vänt sig på mage slutade det med att hon blev stortokig över att inte kunna rulla tillbaka. För egentligen vill hon inte ligga på mage, hon kan bara inte låta bli att vända sig så nu när hon lärt sig :)

Dagens bästa var den mysiga stunden när jag satt med en sovande Ellie i famnen när hon skulle sova i förmiddags. Det är så härligt när hon ligger tätt intill mig och sussar alldeles stilla och avslappnad och jag ville nästan inte lägga ner henne i sängen.

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej! Ja mysigt kan jag förså att det är - både att återse sin katt och få sitta med sin nöjda sovande dotter i famnen. Ha en bra helg.