tisdag 8 september 2009

Dag 251. Soft dag


8 september, tisdag. Hälsingland. Igår tog jag inte en enda bild, men idag är jag med i matchen igen och har varit ute och fotograferat blommor här hos mamma och pappa. Måste ju passa på när jag har tillgång till en hel trädgård. Annars har vi mest tagit det lugnt idag och haft det rätt skönt.

Dagens bild blir en Ellie-bild igen för att göra pappa glad, så att han inte ska längta ihjäl sig efter sin tjej där han sitter hemma i Stockholm. Och bilden visar en glad fröken som fick ligga och leka utan blöja på en madrass. Toppen, tyckte hon.

Dagens Ellie hade det skoj med mormor ikväll. Mormor behövde bara göra ett litet ljud eller röra på sig, så tokskrattade Ellie. Hon skrattade ju för första gången för ett par veckor sen, men därefter har hon varit snål med skratten (dock inte leenden, för hon ler mest hela tiden). Fast ikväll bjöd hon på skratt efter skratt efter skratt.

Dagens bästa var min tur i trädgården med kameran och stoppet vid hallonbuskarna och sockerärtorna i trädgårdslandet. Att stå och plocka ärtor i mammas trädgård och mumsa i mig - det är ett måste för att sommaren ska bli komplett.


Inga kommentarer: