söndag 18 oktober 2009

Dag 291. Fika hos kusinerna


18 oktober, söndag. Inatt har jag för första gången sen Ellie föddes sovit i eget rum hela natten. Jag har ju försökt vänja henne av med att äta på natten och det har funkat ganska bra, så då skulle Mattias ha henne hela natten, så att jag skulle få sova ostörd för en gångs skull. Men vid fyra vaknade jag av hennes gråt och gnäll och kunde inte låta bli att gå in i sovrummet och eftersom jag höll på att explodera av mjölk, så fick hon äta då. Hon blev tyvärr inte direkt trött av det, utan fick energi till att vara vaken lite till... Men då gick jag och lade mig i andra rummet igen :)

Dagens bilder tog jag när vi var hemma hos Ellies kusiner och fikade mumsig äppelpaj idag. Hon passade på att hårdhänt kontrollera om deras hår satt fast på huvudena.

Dagens Ellie. Hennes senaste grej idag var att börja blåsa ut maten när vi matade henne. När skeden kom till munnen gapade hon, men sen blåste hon så att maten sprutade hejvilt. Inget vidare bordsskick med andra ord.

Dagens bästa var snarare nattens bästa - att få sova nästan en hel natt utan att bli väckt av Ellie.

Inga kommentarer: