torsdag 15 oktober 2009

Dag 288-289. Lunchdejter


16 oktober, fredag. Jag var sällskapssugen idag, så jag bjöd hit mina två grannmammor på lunch och vips så hade Ellie två söta pojkar som sällskap.

Dagens bild tog jag när Ellie får en puss av en av grannkillarna, Hannes. Det ska börjas i tid...

Dagens Ellie. Idag smakade hon på kött för första gången. Om man nu kan kalla det för att smaka på kött när det är mixat till oigenkännlighet i en puré... Första gången hon åt burkmat också, eftersom jag hittills har gjort alla puréer själv. Gott var det i alla fall, tyckte Ellie.

Dagens bästa var att granntjejerna hade tid för en spontan lunch. Det är skönt att inte alltid behöva boka upp saker och ting i förväg, utan kunna hitta på något just då för att man känner för det. Och så var det idag.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


15 oktober, torsdag. Idag har Ellie och jag lunchat ute på stan med en kompis och Ellie tyckte det var schysst att få käka lunch på restaurang och drack ur sin flaska samtidigt som hon spanade in allt som hände. Och så fick hon en fin present ända från Australien, tack tack Malin!

Dagens bild är på en tjej som älskar att bada och det går lika bra i handfatet som i badkaret.

Dagens Ellie. Hon har smakat på allt hittills med god aptit, men idag var det första gången som det inte verkade vara så gott och det var när det stod ärtpuré på menyn. Jag hällde i smör när jag gjorde purén och tyckte det smakade jättegott, men Ellie var inte sådär extremt övertygad om det var värt att äta.

Dagens bästa var att träffa min kompis över en lunch, för vi har knappt setts sen hon kom hem från Australien.

Inga kommentarer: