onsdag 14 oktober 2009

Dag 287. Höstburr


14 oktober, onsdag. Hmm, fröken Ellie har helt tappat tidsuppfattningen tror jag, för hon fortsätter vakna mitt i natten och på glatt humör försöker övertyga sin mamma om att det är dags att stiga upp. Jag utrustade mig med en stor dos tålamod i natt när hon vaknade innan två och bestämde mig för att det fick vara slut med nattamningen och att hon fick ligga kvar i sin säng tills hon somnade om. Efter en timme gav jag upp den egna sängen, men ammade inte när hon fick lägga sig i dubbelsängen och trot eller ej, men hon somnade och sov ända till kl 6 innan hon ville ha mat. Sen somnade hon om direkt och sov till nästan åtta!

Dagens bilder tog jag när hon visade min kompis Maria lite sköna moves i hoppgungan som hon fått låna av grannkillen Carl. Hon älskar att svänga runt i den!

Dagens bästa var att jag tog mig ut på en uppfriskande promenad trots kalla vindar och trötthet, för solen kom fram och jag blev pigg efteråt.

3 kommentarer:

Sarah sa...

Hej, vad sköna benrörelser hon har lilla Ellie. Alva gillar hoppgungan sådär. Jag har ju en liten tjej som gärna ligger och ammar nätterna i genom. FÅr nog ta oss en funderare på hur vi ska göra... Jag får aldrig sova längre än två timmar i sträck...

Mormor sa...

Kul ser hon ut att ha Ellibelli. Och jag ser att hon har fått mulliga gulliga lår. Blir såå sugen att träffa henne!Puss Ellie!

Kompis Maria sa...

Åh! Det var så mysigt att vara med Elli igår. Och dig också!