fredag 9 oktober 2009

Dag 281-282. Ensam mamma i två dagar


9 oktober, fredag. En vacker och kylig dag. Tog en promenad och mötte upp Mattias som kom hem från tjänsteresan idag och promenerade hem från Brommaflyget. Satt en stund på en bänk i solen och läste tidning medan Ellie sov i vagnen.

Dagens bild tog jag vid Lillsjön när vi promenerade hem igen.

Dagens Ellie. Idag märkte jag att hon för första gången kunde sitta ganska bra på egen hand. För bara ett par veckor sen vek hon sig som en fällkniv när man satte henne på golvet, men hon har hela tiden blivit starkare. Och i morse kunde hon sitta med hyfsat rak rygg och hålla balansen en stund medan hon lekte på golvet.

Dagens bästa var så klart att Mattias kom hem igen!

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


8 oktober, torsdag. Idag blev Ellie och jag gräsänkor då Mattias åkte bort med jobbet över natten. Dagen fick vi dock hjälp med att fördriva genom en spontaninbjudan från grannen till en tårtfika, och det tackar jag aldrig nej till :)

Dagens bild visar kvällens film och tilltugg. Jag tror jag lyckades äta upp 95 % av tilltugget alldeles på egen hand. De övriga fem procenten hann min kompis med.

Dagens bästa var den otroligt goda gräddiga såsen som min kompis lagade till ikväll. Jag bjöd över henne och hon fick laga maten, praktiskt va :) Det blev baconlindad fläskfilé, med egengjord klyftpotatis och denna underbara sås gjord på vispgrädde, enbär, gelé och lite annat smått och gott. Hon är välkommen tillbaka närhelst hon vill!

Inga kommentarer: