tisdag 26 maj 2009

Dag 146. Shopping


26 maj, tisdag. Hälsingland. Det har varit fortsatt stök med Ellies mage de senaste dagarna och hon sover så oroligt, hon vrider och vänder på sig och gnäller nästan hela tiden, så jag funderar på att döpa om henne till Gnällie. Det har blivit mycket bärande och vyssjande, så det är verkligen skönt att jag har hjälp av mamma om dagarna.

Dagens bild är egentligen gårdagens. Jag har inte tagit någon bild idag, så jag fuskar lite och tar en bild från igår på mammas körsbärsträd som äntligen fått lite blommor.

Dagens bästa var att jag fick smita hemifrån ett par timmar i eftermiddag när Ellie sov och åka och shoppa lite kläder, tjohoo! Sist jag shoppade vanliga kläder var förra sommaren, innan jag blev gravid, sen har det bara blivit gravidshopping, så det kändes lite konstigt men jätteskönt att få gå runt lite ensam i affärer. Fast jag var en aning stressad också och väntade att mamma skulle ringa vilken sekund som helst och säga att det var skrik och panik så att jag måste komma hem. Men Ellie hade sovit till fem minuter innan jag kom hem!

Inga kommentarer: