måndag 18 maj 2009

Dag 136. Kalas med tjocka släkten

Jag hinner aldrig ikapp här i dagboksbloggen verkar det som, så att jag kan blogga rätt dag på rätt datum och inte i efterhand som det blivit sen Ellie föddes. Och en bild per dag var ju tanken, inte collage som jag gjort nu ett tag, men jag gör ett försök att lägga upp de senaste dagarna i ett inlägg för varje dag. Först ut är lördagens bild.


16 maj, lördag. Hälsingland.Vi ger oss ut på den första längre bilresan med Ellie och kör hem mot Hälsingland, till hennes mormor och morfar. Vi var lite nervösa för hur bilfärden skulle gå, men hon är helt exemplarisk och sover heela vägen och vaknar först när vi kör in på gården där hemma. Hade inte kunnat gå bättre!

Dagens bild visar Ellie finklädd i ny klänning inför morfars födelsedagskalas, redo att presenteras för hela min tjocka släkt för första gången. Hon hade tagit på sig bästa festhumöret också och tog in allt som hände runt henne med stora förundrade ögon och jag och Mattias fick vila armarna i flera timmar, för det fanns många frivilliga som gärna hjälpte till att bära henne.

Dagens bästa är att Ellie var som en dröm nästan hela dagen, lugn och nöjd. Jag hade aldrig trott att det skulle gå så bra att vara på släktkalas och att jag faktiskt skulle kunna hinna med att vara social också :)

3 kommentarer:

Kompis Maria sa...

Åh vad glad det gör mig att det blev ett bra släktkalas!

Anonym sa...

Hej Helena!
Jag passar på att gå in och se på de fina fotona av din underbara dotter! All lycka till dig och din familj. Hoppas vi ses snart!!

/Lina Gräll

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Maria: Ja, gissa hur glad jag är själv över det också =)

>>Lina: Vad roligt med en hälsning från dig! Jag hoppas också vi ses snart! Vi kanske kan lyckas vara hemma i H-land samtidigt i sommar...