söndag 24 maj 2009

Dag 144. Solsken


24 maj, söndag. Hälsingland. Nu är det en vecka sen Mattias åkte hem till Stockholm och Ellie och jag stannade kvar här hos mamma och pappa. Och det dröjer ytterligare några dagar innan vi ses igen - vi saknar dig!

Dagens bild är en Ellie-bild igen när hon ligger och myser på favoritplatsen, i hammocken på den inglasade altanen. Sitter bara nappen stadigt i munnen och någon buffar henne på rumpan, så kan hon ligga vaken riktigt länge där och filosofera. Och är man bara tillräckligt uthållig så kan hon somna där också och sova ett par timmar.

Dagens bästa var det vackra vädret så att jag kunde sitta ute i trädgården och njuta av solen och läsa tidning medan Ellie sov i vagnen.

4 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Njut att vara hos mor och far! Sen får ni väl skaffa en hammock hemma;-))

Anonym sa...

Underbara bilder på din fina dotter, hoppas hon finner sig tillrätta snart. så du får det lite lugnare.
----
Det är nåt fel på Fototrissbloggen - laddningen avbryts herla tiden och man åker ut. Har du tagit bort Mr Linky koden i din header, de har ju gått ut med den uppmaningen. Om inte, gör det.
Jag vill ju kunna kommentera fler än de som kommenterat hos mig.

Maria sa...

Jag blir glad att läsa att det går framåt och att lilla Ellie sover och filosoferar bra ibland :)
Hör av dig när du kommer hem så promenerar vi med vagnen! Kram M

Anonym sa...

Nappen upp och ner... hm... /Pappa