måndag 18 maj 2009

Dag 133-135. Kompisbesök, magknip och bad


13-15 maj, onsdag-fredag.

Översta bilden är från en promenad med kompis Maria vid vattnet i Alvik, som kom och sällskapade med mig i onsdags när jag hade en inbokad tid att passa. Alltid skönt att få hjälp när man ska komma iväg på något, för det är inte alltid lilla Ellie är lugn och glad när jag ska försöka göra mig själv klar =).

På nästa bild har Ellie till slut somnat i pappas famn efter en jobbig kväll med magknip som gjorde att ingenting fick henne lugn, förutom att ligga hos mamma och äta eller när pappa gungade henne fram och tillbaka i bilbarnstolen. Hela familjen somnade helt utslagna sen.

Den sista bilden visar en nybadad tjej- hon måste ju vara ren och fin inför resan norrut till mormor och morfar nästa dag. Att bada gillar hon, men när man tar upp henne ur badbaljan är det inte ett dugg roligt längre...

4 kommentarer:

Nilla sa...

Så söt liten nybadad Ellie. Hoppas att resan upp till mormor går bra. Och att ni får det skönt där uppe. Hälsa till mormor. /Nilla

Anne-Lie sa...

Minns mina tre första månader som mamma med skräckblandad förtjusning - men inte hindrade det mig till att göra om det hela två gånger till;-))
Sköt om er!

Sarah sa...

Härligt collage =) Den första tiden är omtummlande och härlig på samma gång =) Ha en fin vecka / sarah

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Tack Nilla, Anne-Lie och Sarah! Vi har det bra hos mormor nu - det är jätteskönt att få lite avlastning!