fredag 28 augusti 2009

Dag 240. Galen start på dan


28 augusti, fredag. Helg igen känns skönt, även fast jag är mammaledig, för då kan vi ju göra saker tillsammans hela lilla familjen. Den sköna fredagskänslan infinner sig ändå.

Dagens bild tog jag var ute på en söva-Ellie-promenad med min kompis som var och hälsade på. Vi traskade runt i ett koloniträdgårdsområde som jag ofta går runt i och varje gång tänker jag att jag så gärna skulle vilja ha en av dessa underbart söta små stugor med en prunkande trädgård. Pratade med en dam vid en stuga och frågade lite om hur det går till. Det är ju några års väntetid, men jag tror vi ska ta och ställa oss i kö. Synd jag inte gjorde det direkt när vi flyttade hit för snart två år sen...

Dagens Ellie var en gnällie. Eller i alla fall ett par timmar på förmiddagen då hon var toktrött men vägrade sova och var hysteriskt gråtande. Så när min kompis kom hit var jag helt slut. Men när Ellie såg att vi fick besök försvann gråten och hon blev glad och nöjd. En social liten dam med andra ord =). Och på eftermiddag/kväll har hon varit på jättebra humör och hur gullig som helst.

Dagens bästa var att Ellie somnade innan klockan åtta ikväll utan någon kamp, så att vi fick en lugn kväll. Det har varit lite si och så med det den senaste veckan och man blir ju så trött av att hålla på försöka få henne att sova och inte kunna slappna av förrän kvällen är sen.

Inga kommentarer: