fredag 21 augusti 2009

Dag 233. Zzzzzz...


21 augusti, fredag. Jösses, vad Ellie har sovit idag! En 3-4 timmars tupplur på fm, 1,5 timme i vagnen när vi var på promenad och sen somnade hon för natten vid sjutiden. Undrar om hon tänker vakna för dagen kl 5 i morgon bitti som kompensation?

Dagens bild tog jag vid Lillsjön i eftermiddag när jag var ut på en promenad. Ellie sov som en stock, så jag satt och läste trekvart vid sjön och hade det lugnt och skönt. Idag har det varit tufft att vara mammaledig... :)

Dagens Ellie - är en ny kategori här i mina dagliga inlägg som kan dyka upp ibland. Det händer så mycket med henne hela tiden, så det kan vara roligt att dokumentera det. Och dagens Ellie blir att hon skrattade för allra första gången idag! Hon låg på sängen och hade både mammas och pappas uppmärksamhet och när jag gjorde nåt ljud hon tyckte var kul skrattade hon flera gånger. Det var ett stort ögonblick!

Dagens bästa är kanske Ellies skratt egentligen, men samtidigt var kvällen så skön också när vi kunde titta på en dvd-film för första gången sen E föddes. Det blev bara ett kort amningsavbrott på hela filmen. Vi försökte titta på film för ett par månader sen, men den gången hann vi se två minuter av filmen och sen slutade kvällen med skrik-och-panik-utbrott. Tänk så helt annorlunda det är nu, när Ellie inte längre har magknip.

Inga kommentarer: