tisdag 4 augusti 2009

Dag 215-216. Snabbvisit hemma i stan


4 augusti, tisdag. Vaknar upp hemma i lägenheten och det har bara hänt några gånger på hela sommaren, jag har ju endera varit på landet eller hemma i Hälsingland mest hela tiden. På dagens schema stod tvätt och datorköp.

Dagens bild visar just min nya dator som jag sitter och bloggar från för första gången. Jag försöker övertyga mig själv om att jag inte alls tycker att det gör något att den här datorn har en 15.6" skärm istället för 17", som jag hade tidigare, och att jag ska vara jättenöjd med köpet, för det är ju en kraftfull dator. Men har man varit van vid en stor skärm är det lite svårt att gå ner i storlek... Jag hade dock bestämt mig för en något mindre dator som skulle vara mer portabel att ta med och inte minst lättare, men jag kan inte riktigt smälta än att jag inte kan redigera bilder på en sån stor skärm som tidigare.

Dagens bästa var nog att få vara hemma i sitt eget hem igen. Men det är bara kortvarigt, för i morgon åker vi och turistar i Söderköping.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


3 augusti, måndag. Ännu en strålande sommardag och vi var kvar på landet till på eftermiddagen, då vi åkte hem till Sthlm för en kort visit. Jag hann med ett dopp i Mälaren innan vi åkte hem, 22 grader var det i vattnet.

Dagens bild tog jag när Ellie var i högform och på superhumör.

Dagens bästa var att lyssna och titta på en uppspelt Ellie som lärt sig något nytt idag - att prata genom att tjuta. Hon har ju ljudat fram vokaler och gurglat tidigare, men idag upptäckte hon att hon kan använda rösten till att tjuta högt och länge och har gjort det av hjärtans lust hela dagen.

Inga kommentarer: