onsdag 19 augusti 2009

Dag 231. Mammalunch, kompismiddag, ensamkvällsfika


19 augusti, onsdag. Idag var jag ute på en solig förmiddagspromenad med en granne som har en liten kille som är lika gammal som Ellie och sen satt vi ute på gården och åt lunch. Barnen bekantade sig med varandra, men Ellie kan inte riktigt bestämma sig för om det är kul med andra barn eller inte. Och dessutom har hon plötsligt börjat bli blyg för andra människor. Så blev det ikväll när jag bjöd en kompis på middag, så fort hon tittade på Ellie och pratade med henne började underläppen darra och de stora ögonen fylldes av tårar. Hoppas det bara är en tillfällig fas, för hon har ju varit så social innan och inte alls varit blyg.

Dagens bild visar mitt kvällsfika. Jag är inne i en kakperiod och just de här kakorna som är fulla med nötter är hur goda som helst!

Dagens bästa var att jag fick sällskap av mammagrannen idag. Det är jättekul att ha andra mammor här på gården, det blir så enkelt att umgås då man bor så nära.

Inga kommentarer: