tisdag 23 juni 2009

Dag 174. På vift


23 juni, tisdag. Fullt upp idag. Var till doktorn pga att jag får allt värre problem med mina tummar, något jag haft sen Ellie föddes. Speciellt när jag sovit så låser sig tummarna och jag kan nästan inte böja dem, plus att jag får allt ondare runt leden ner mot handen. Det här börjar bli ett problem eftersom jag får svårt att sköta Ellie när tummarna inte fungerar som de ska, för de använder man ju hela tiden! Det är svårt att byta blöja ibland och alla dessa tryckknappar på kläderna är skitjobbiga. Ska i alla fall till en ortoped och se vad de kan göra. Det kan vara något som heter triggertumme, nån som haft liknande besvär?

Dagens bild tog jag vid nästa aktivitet - två barnvagnar ute på vift. Igår var det Lillsjön vi promenerade runt och idag var det Trekanten vid Liljeholmen/Gröndal. Ellie och jag träffade min kompis och hennes dotter och satt ute och fikade och strosade runt. Jättemysigt!

Dagens bästa var att det gick så bra att åka iväg och träffa min kompis. Ellie sov i bärselen hela vägen på tunnelbanan och tvärbanan och var hur lugn som helst hela dagen. Sen har kvällen varit tvärtom, men det är en annan historia.

Inga kommentarer: