måndag 22 juni 2009

Dag 172-173. Har sommaren äntligen kommit?


22 juni, måndag.


21 juni, söndag.

Undrar om det äntligen blivit sommar nu? Fick en skön söndag på landet innan vi åkte hem till stan igen igår kväll. Idag har solen strålat och jag tog en promenad runt Lillsjön här i Bromma med Ellie, men precis när vi gått halvvägs och hade som längst väg tillbaka så vaknade hon och sen ville hon inte sova mer. Vanligt smågnäll blandat med tokskrik gjorde att andra halvan av promenaden inte var lika skön som den första, utan jag kom hem helt svettig och högröd i ansiktet med en helt galet skrikande flicka i famnen och sen blev det en jobbig eftermiddag. Det är ju typiskt att hon ska få jobbiga magdagar igen så fort vi åker från landet och jag blir själv igen med henne om dagarna när Mattias jobbar. När vi var på landet skulle jag ju haft all hjälp jag behövt av mina svärföräldrar, men då var hon som en liten solstråle och sov och var lugn.

Dagens bild för söndagen tog jag genom vardagsrumsfönstret hemma på solnedgången vi får njuta av varje kväll om somrarna. Dagens bild för måndag tog jag vid Lillsjön strax innan lilla pluttan bestämde sig för att vakna. Båda bilderna är tagna med mitt nya vidvinkelobjektiv.

Dagens bästa för båda dagarna har nog varit sommarvädret. Och i eftermiddag efter några timmars stök med orolig Ellie fick jag faktiskt en skön stund i solen på balkongen när hon somnat och jag kunde sitta och sola och läsa en mycket bra bok.

Inga kommentarer: