måndag 6 april 2009

Dag 96. Ljuvliga lediga dag


6 april, måndag. Idag var det min första föräldralediga dag! Fast förälder är jag ju inte än. Men snart... Det kändes helt underbart att få vakna i morse och veta att jag inte behöver tänka på jobb eller deadlines, utan bara får låta kropp och själ vila inför förlossning och det nya livet som mamma.

Dagens bild tog jag när jag tog en liten promenad i solen på eftermiddagen för att leta vårtecken. 15 grader varmt ute, härligt.

Dagens bästa är solklart den sköna känslan av lugn och ro jag haft i kroppen idag. Jag har legat och vilat nästan hela dagen i ett ljust och soligt sovrum och bara haft det skönt!

1 kommentar:

Marie Carpe Diem sa...

Låter som du har det riktigt fint inför stundande nedkomst. Ja visst är det ett fantastiskt väder i huvudstaden. Jag var hemma redan 15 idag och termometern visade på +13. Fika ute blir det då, mysigt. Ha en fin kväll. :-)