söndag 29 mars 2009

Dag 88. Tapetsering


29 mars, söndag. Idag hade turen kommit till tapetseringen av en fondvägg i sovrummet. Sen är det bara nya golvlister som saknas. Mattias och hans pappa jobbade på. Jag låg i soffan med tusen kuddar runt min tjocka kropp... Fast jag bakade en chokladkaka också och bjöd dem och svärmor på, så nån nytta gjorde jag =)

Dagens bild visar delar av dagens arbete.

Dagens bästa blir helt klart slutresultatet av tapetseringen, vi är jättenöjda! Och ännu finare kommer det bli när allt är helt klart så vi kan ställa tillbaka möbler och köpa nya garderober och sånt.

3 kommentarer:

Humlesurr sa...

Hej Helena! vi håller också på att tapetsera..i ett bokrum.Visst är det skönt när det är klart och man kan beskåda det färdiga resultatet.
Hej svejs // Anna-Carin

elmida.se sa...

Åååå vilken fin tapet!!!

Vad spännande med bäääbis! Själv har jag fyra knoddar 16, 13, 9 år och en plupp på snart 6 månader.

Ha det gott!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Anna-Carin: Ja, det är så härligt när det är klart och idag blev det sista klart med golvlisterna också, så nu är det bara att möblera igen.

>>Elmida: Kul att du gillar tapeten, jag är jättenöjd också! Och nog ska det bli spännande med bebisen - det är ju första barnet för oss så det känns som början på ett stort äventyr som vi just har gett oss in i...