tisdag 24 februari 2009

Dag 55. Semmeldag och mera gravidfokus


24 februari, semmeltisdagen. Semmeldagen idag och jag fick njuta av årets hittills godaste semla från Gunnarssons på jobbet. En njutning!

Dagens bild är på mig och visar dagens gravidfigur. Magens omfång hade ökat precis enligt kurvan, konstaterade barnmorskan idag. Och den här bilden passar ju bra in på veckans Tisdagstema också, där temat är just FIGUR. Så jag bidrar med denna bild och vill ni se andra figurer tittar ni in på Tisdagstemas sida.

Dagens bästa var att bebben i magen verkar må fortsatt bra utifrån barnmorskans koll idag. Alltid lite pirrigt att gå till barnmorskan och alltid lika skönt att få ett bra besked.

9 kommentarer:

Monkan sa...

Det är väl en figur som formar den där figuren :-) Vackert.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Monkan: Ja, visst är det en figur där inne i magen som bidrar till att forma min egen figur :).

Anonym sa...

En riktigt fin figur! ;-)

Anonym sa...

Ja, magen har vuxit skapligt sedan jag såg den sist! Du verkar tillhöra den lyckliga skara som förutom bulan på magen ser ut precis som vanligt!/Kramar Therese

Veronica sa...

En riktigt mysig figur!!
Jag hade inte en sådan fin mage, tyckte jag såg ut som en elefant!!
=)

Anonym sa...

Jättefin bebbemage!

Anonym sa...

Underbar figur måste jag säga!

Jenny sa...

Fin figur ;o)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Tack för era kommentarer om min figur. Den enda gången man vill lägga ut en bild av sin figur är nog när man är gravid. Jag tycker verkligen om min gravidmage, och det är mer än man kan säga att jag tycker om min mage i vanliga fall. Då hade den INTE fått vara med på bild =)