tisdag 3 februari 2009

Dag 34. Dålig ryggdag


3 februari, tisdag. Idag har det varit en dålig värkdag och just nu känner jag mig rätt trött i både kropp och hjärna. Ont i både rygg och över bröstkorgen oavsett om jag sitter, går, står eller ligger. Så tacksam att jag inte jobbar heltid just nu, det hade inte gått.

Dagens bild är från en promenad jag och mamma tog runt Lillsjön. Det var vackert när solen var på väg ned, men till och med då när jag promenerade värkte ryggen.

Dagens bästa får nog bli den massage jag fick av en massör som kom till jobbet. Eftersom jag är gravid masserade hon bara axlar, nacke, ansikte - jätteskönt, men som det har känts idag hade det varit fint med en uppmjukning av ryggen istället. Vi ska försöka med det nästa gång.

2 kommentarer:

Sarah sa...

Hej Helena! Fy då, känner igen det där med ryggvärk och så. Man är inte sig själv i kroppen nu när man väntar smått. Jag blev fortsatt sjukskriven ända till slutet på mars nu. Känns så skönt och veta att man bara kan vara hemma på dagarna och ta det lugnt. Fin bild du bjuder på. Ljuset strålar så fint. Krya på dig, sarah!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sarah: Ja, du vet ju hur det är med den där värken... Skönt att du fick vara fortsatt sjukskriven! Det går ju helt enkelt inte att jobba och köra på som vanligt när graviditeten ställer till det. Men det är ju värt det, för man vet att det kommer något gott ur det hela och det varar ju bara nån månad till nu =)