torsdag 15 januari 2009

Dag 15. Stadsbiblioteket


15 januari. Idag sken solen, jippii! Tog en kort promenad på lunchen och slet med mig jobbkameran för att samtidigt fixa dagens bild. Stockholms Stadsbibliotek är alltid en vacker byggnad, men extra fin är den med en blå himmel i bakgrunden.

Dagens bästa var boulematchen som jag hamnade i helt apropå efter jobbet och att då få träffa min kära arbetskompis J som nyss slutat. (Att plocka upp boulekloten från marken efter varje omgång, med min nuvarande tjockmage i vägen, var dock ingen lek... Smidig är inte ordet som kännetecknar mig just nu.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert var ordet, sa Bull!Härligt blått.Färgen speglar sej i fönstren.
Då fick du lite gratismotion då, när du först var ute o fotade på lunchen o sen en boulematch efter jobbet. Bra jobbat! Smidig eller ej..nyttigt var det säkert!

Della sa...

Kanonbilder! Först nu upptäckte jag att du har börjat på en bilddagbok. Ska bli kul att följa.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Stadsbiblioteket är en tacksam byggnad att fotografera, husets form och färg gör sig bra på bild. Och jag håller med, det var nog nyttigt för kroppen att få röra lite på sig!

>>Della: Kul att du hittat hit!