söndag 11 januari 2009

Dag 1-3 . På Teneriffa

Det här är tänkt att bli min bilddagbok över 2009 - ett sidoprojekt till min vanliga blogg. Planen är att så ofta jag hinner ta en bild per dag som jag lägger in här. Jag är ju lite sen i starten och vi är redan på dag 11 och därför kommer först ett antal bilder från de första dagarna på året. Men snart är jag ikapp hoppas jag =)


3 januari. Den här dagen styrde vi kosan till vulkanen Teide. En lång färd uppåt på små vindlande vägar. Ett väldigt häftigt vulkanlandskap mötte oss när vi kom fram. Och väldigt många turister. Den lätt snöklädda toppen såg vi faktiskt från vår hotellbalkong och det såg ut som det var mer snö på toppen i början av veckan.


2 januari. Bilden tagen i full fart genom fönstret i hyrbilen som vi hämtade den dagen. Det var härligt att ha en bil så vi kunde upptäcka mer av ön!


1 januari 2009. Året inleddes på Teneriffa, en varm och behaglig start på ett nytt år. Här ligger jag i solstolen på hotellet och njuter av utsikten över den blå Atlanten.

3 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Spännande landskap! Vad du upp på 3700m?
Den första bilden är verkligen fin.
Själv har jag varit vid Etna på 3200 m.ö.h.

mvh, Anja

Anonym sa...

Fina bilder!Mäktigt landskap!Ser mysigt ut där du ligger i solen. Här är det grått o trist och 5+grader. Snön smälter i raketfart.Bara is.Inte kul!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Anja: Ja, visst är det häftigt! Vi var tyvärr äldrig upp på toppen, det var såna köer att vi inte orkade med det.

>>Mamma: Tack! Jag skulle inte ha något emot att få befinna mig där i solen igen nu...